Sydney

okey, endelig norsk tastatur! æøåæø;)
er hjemme hos bodil. vi har vært på marked og spist is. kjøpt mæ fin sko for å kunn kom inn på uteplassan som bodil drar på. sikkert litt annerledes enn backpacker plassan æ har vært på i det siste, tjohei!
så spist æ sushi for første gang, vil si det gikk overraskende bra! og æ vil gjerne spis d igjen.

det e kokende hett her i sydney og hørt d va rundt 38grader, nice! ellers e æ på jobb leiting, ska på jobb intervju på mandag, dritt jobb, men ganske greit betalt!
har det flott, men toppen har en tendens t å kobbel ut når den når et viss varmestadie, så æ e litt sein og bortevekke..

håpe alt e bare vel me all sammen

• smask

Posted by naomiii 12:37 Archived in Australia Comments (0)

premiert utfordring

sunny

de siste dagene har jeg spist utrolig daarlig mat, subway, hamburger, kebab og bare gaatt innom en bakri aa tatt med meg noe paa veien. snakket med ei engelsk jente og hun hadde hatt samme krisen, at nok var nok, det var paa tide aa begynne aa tenke sunt! hun hadde tatt den litt lengre enn meg da. hun hadde kjopt seg to boker om sunn mat. jeg vil si jeg syntes dette var svaert vittig. men sikkert en god tanke, men det er ikke noe for meg. men jeg vil gjerne spise litt sunner og bedre mat med smak.

det har seg slik at jeg er lei av nudler og pasta.. naa er det nok! jeg trenger variasjon og noe naeringsrikt, men jeg trenger litt hjelp.derfor oppfordrer jeg dere der hjemme til aa ta frem de hemmelige oppskriftene dere har bak oret. og jeg vil mer en gjerne gi en premie til den som kommer med de beste matraadene;)
jeg har noen kriterier da: sunt, enkelt, billig (veldig viktig) og kun for en person.

haaper dere tar denne utfordringen paa alvor! mens du fundere paa saken kan jeg fortelle at jeg har det fint. i kveld drar jeg fra byron bay og til sydney. hatt et veldig flott opphold her og gleder meg til aa komme tilbake ved en senere anledning

snakkes!
staa paa folks

Posted by naomiii 12:08 Archived in Australia Comments (0)

Byron Bay

hei og hopp!
i dg har jeg virkelig vaert en flink pike. kom meg opp av senga tidlig paa morgenen. etter frokost og en velfortjent dusj dro jeg paa oppdagelsestur helt alene:) blid og fornoyd tuslet jeg langs stranden med maal fyrtaarnet og australias ostligste punkt. paa turen sa jeg smaa kenguru lignende dyr, men jeg maa finne ut hva de heter! ei geit og ei hone:p hehe
wallabe:
IMG_0150[1.jpg]
IMG_0146[1.jpg]
paa toppen kunne man se den flotte utsikten over byron bay. jeg kjopte meg mango og macadamian is som belonning!;D paa turen ned satte jeg meg paa en benk for aa lese min fine bok. men det ble bare graaere og graaere og paa turen hjem kom det noen regndraaper.
paa hostelet spiste jeg lunsch med ei fra rommet, type london jente. det er herlig aa endelig snakke med jenter og engelske samtaler annet enn smaa set naar man kjoper noe ol. og jeg trives naa for tiden, til og med i mitt eget selskap og det er jo bra! var litt vanskelig til aa begynne med etter ida dro. men jeg klarer meg, saa naa er det bare aa faa seg litt inntekt!

naa koser jeg meg her i byron bay,siden det regner aa blaaser litt har jeg tuslet rundt og sett i butikker naa paa ettermiddagen. paa veien hit spanderte fattige naomi et par flotte bukser til 25norske kroner, herlig!;) som jeg siden skal klippe av naar temperaturen stiger..
skal tilbake aa lage meg middag og deretter bli med noen av jentene paa rommet ut aa se paa livet. hun ene har bursdag og det skal selvfolgelig feires!

Posted by naomiii 16:30 Archived in Australia Comments (0)

Surfers Paradise

Jeg befinner meg i Surfers Paradise sor for Brisane

hit kom jeg i gaar etter aa ha bodd i leiligheten hos Mads og Daniel. Mislykket jobb soking forer meg vidre paa ferden. Planen er aa bruke noen dager paa aa komme meg til Sydney for aa finne en etterlegtet jobb! Jeg bare vet at det er en fantastisk jobb som venter paa meg der altsaa:) Jeg er saa heldig aa faa bo hos Bodil, Solstraale av en tronder som suderer der, bla japansk, meget spennende:)

og jeg skal endelig faa posten min som ligger paa work &travel kontoret i sydney.

i gaar ble det en fuktig kveld med folk fra hostelet. provde lykken pa noe lottolignende, men tippelaget maatte gaa tomhendte hjem, ingen gevinst denne kvelden, men goy det hadde vi mengder av! naa har jeg fikset meg bussbillett til Byron Bay, og dit drar jeg i morgen tidlig! gleder meg, hort mye fabelaktig om denne plassen!
hvis dere lurer paa hvordan det er her, ja tenk paa spanias festglade strender, og det er mengder av flott shopping muligheter, noe jeg desverre ikke har raad til aa benytte meg av:)

• smask

Posted by naomiii 01:20 Archived in Australia Comments (0)

Hvor er jeg?

Sitter paa en internet cafe med noe kaldt aa drikke og ute skinner solen..

sunny

Naa er jeg sammen med Mads og Daniel fra mk! De har flyttet inn i en fin liten leilighet ved stranden! Fantastisk flott her! vil paastaa at dette er en typisk ferieplass med det meste i naerheten.. det er flere omraader som strekker seg langskysten, men som gaar over i hverandre. Forste dagene bodde vi paa et hostel i Mooloolaba. Og naa bor vi paa Alexandra Headlands. For meg virker det som om det er samme plass.. Det er som om skolagata hadde to forskjellige navn overst og nederst.. om dere forsaar:)

Har det fint og jakter paa en jobb.. jaja.. eneste tilbudet jeg har faatt er et jobbintervju i Sydney, og det er jo ca 16timer med buss dit.. saa jeg maa lete litt til her for jeg begir meg ut paa den strekningen!

Ellers gjor vi bare vanlige ting. Stikker en tur ut for aa se i butikkene. Drar paa kino, tar bussen som gaar rett utenfor byggningen! Gaar en tur for aa kjope milkshake eller for aa handle mat. Vasker klaerne selv, det hadde vist ikke mads gjort for, den luringen :)

Saa har jeg hort rykter om at smash har kommet i barform! gurimalla!;) onsker meg smash til jul jeg, om dere lurer!*

snakkes

• savn

kyss fra naomi

Posted by naomiii 19:01 Archived in Australia Comments (0)

(Entries 36 - 40 of 45) « Page .. 3 4 5 6 7 [8] 9 »