ae har flydd

..et smaa fly:)

utsikt fra flyet

vi paa ei oede strand med vaar venn flyet:)

det her var en av flere solfylte og herlige dagen vi hadde i agnes water og town of 1770 (nesten samme plass). bortsett fra at denne dagen skulle vi begi oss ut paa et meget spennende eventyr som endte i en spypose for noen og var helt himmelskt for andre. jeg var saa heldig aa faa ta av med flyet fra stranden og styre det mellom slaga for det her varnemlig mer som en karuselltur, ikke at jeg er en stor fan av voldsomme karuseller, men det her var fantastiskt goey!

Posted by naomiii 11:32 Archived in Australia Comments (1)

typisk..

..nordmann du maa passe deg og ikke ha det for trivelig for da kommer en ulykke aa tar deg

jeg sitter her passe klam i troeya fordi stranda er stengt pga av hai. og gaar ble jeg med kaja paa surfekurs siden det var saa billig og jeg ikke har surfet paa en maaned (er litt skeptisk til alt det doedelige i vannet..). stor fornoeyd med aa fremdeles ha teket(i den form av ultranybegynner) ble jeg paa slutten av dagen paaskjoert av en annen nybegynner og endte opp med ei flott blaaveis rundt mitt hoeyre oeye.
men man faar vel se det positive i det:) (?)

ellers er det en snarvei til mitt galleri:

ta en titt paa sara i india ;)

jeg vil avslutte med et lite oenske i havet:) det er ikke vanskelig aa registrere seg for aa legge igjen et lite hei og tre ord paa snei naar dere titter paa siden min. godt med respons vettu:)

nuss
koser meg
naomin

Posted by naomiii 18:56 Archived in Australia Comments (0)

town of 1770

andre plassen capten cook "landet" i australia, etter sydney

herlig! her foeles det fantastisk flott aa vaere. alle er vennlige og jeg toerr nesten aa paastaa at dette er et av de beste hostelene jeg har bodd paa her i australia. vi kom hit i gaar natt etter at hostelet vi skulle bo paa i hervey bay (havne plassen for fraser) var full av bedbugs, ugh, de biter deg til blods mens du sover og jeg har allerede faatt noen bitt noe som er frykteli ubehagelig. naa er jeg og kaja fryktelig paranoide og sjekker alltid madrassene. uff aa uff.
men her er det alldeles fabelaktig, bortsett fra at det er meldt fare for cynclon overhelgen, hum hva kan man gjoere med naturkreftene?

jeg og kaja dro sammen med noen fra hostelet paa scooterroo tur, vi kjoerte chopper (smaa motorsykler for de som er like blank som meg:)) herlig! jeg kom meg opp i stor fart (litt over 70) slik at alt ristet, hihi. det var virkelig verdt pengene for det var en meget innholdsrik tur: masse kengeru langs veien, saa mange roadkills(ugh), tid til kule bilder, vakker natur mens vi cruset rundt, amazing og siste stopp koste vi oss med litt drikke og potetbaater med dippe til mens vi saa pa den vakre solnedgangen. fisker, rolige maaker og flotte delfiner tittefrem.

rock on, my lovely friends!:)

ps. har ingen dekning paa mobilen:( kjipern

Posted by naomiii 01:39 Archived in Australia Comments (0)

Fraser Island

verdens stoerste sandoey

IMG_1012_1_g.jpgsiste dagen i februar satte jeg og min kompanjong kursen mot havet og et av vaare stoerste eventyr. vi ble satt i gruppe sammen med 6andre parene Dave + Jema, Otto + Josefine og de gale, katten og musen, Tom & Jerry -faktisk! vi var begge fornoeyd med gruppen vaar selv om dyrene i barmiarmy ble litt vel formye for alle i bilen. ingen av oss lot det gaa utaaver denne fantastiske muligheten vi hadde til aa utforske en utrolig vakker oey. Vi hadde fartoyet Bob med sine fire sterke hjul aa transportere oss rundt omkring paa sandoeya. foer vi tok fergen over til fraser island gikk vi sammen og handlet inn det vi maatte trenge pa de tredagene og to nettene vi skulle tilbringe som campimg turister, bla fikk vi med oss vannmelonen Mathilda paa 12kilo.

humpetitten hompetatten humpetitten teia, melkeruta...
vi hopper opp, vi hopper ned, vi hopper opp og ned...(.?..)
paaenget er at bilturen var veldig ustabil inne i skogen paa sandveiene, mens paa the beach highway var det fantastisk og vi kjoerte megetfort.. he..

foerstedagen saa vi et skipsvrak paa stranden, colouredsand og for det meste kjoerte vi mens vi noet naturen vi paserte. vi campet noksaa tidlig fordig det blir veldig fort moerk og vi var meget sulten, BBQ mellom teltene med vin og oel etter smak og behag. jeg hadde nok et meget fornoeyd smil heledagen for jeg var utrolig imponert og foelte meg helt tilpass:)
vi tilpasset oss for til det simple livet: fluer, svette kropper, grave sine egne do, sandover alt til og med paa maten (rarrt naar man er paa en sandoey du). ser man bort fra det var det fantastisk aa campe paa stranden under stjernene og med behagelig temperatur etter solens nedgang. synd vi ikke kunne bade i havet pga soedsfarlige magneter og mengder med hai (de formerer seg nemlig rundt denne store sandoeya)
sliten var vi alle etter en tildlig start paa dagen saa alle sluknet foer foer klokken var slaget 9.

jeg og kaja kom oss tidlig opp neste morgen for aa bevitne soloppgangen og sov en time til foer det ble frokost.
etter det dro vi til en av campingplassene for aa ta en kald dusj og gaa paa skikkelige do. deretter begavi oss ut paa the beach highway for aa komme oss til indianheads med vakker utsikt utover havet og vi kunne se litt av de maritimeluvet der ute, hai, piggraa og store skilpadder. nydelig! etterfulgt med et herlig bad i champagne pools, eneste plassen paa oeye hvor man kan bade i saltvann, berg som har blitt formet somm basseng og blir fylt oppa av boelgene som slaar over kantene.
svensken otto var ikke fornoeyd med det foerste skipsvraket og ville se et som var lengre opp ved kysten og dypere ut i havet, vi dro paa langtur uten hell og lykke. vi fikk proevd aa ake som barn ned noen bratte sanddyner vi fant uten noe supert resultat, goey uansett!;) vi fikk sett mye annet vakkert ogsaa som fantastiske Lake Wobby. men siden vi bruke formye tid paa skips letingen naermet moerket seg med stormskritt og vi kom oss akkurat ned til strande og satt opp tletene. vi fikk servert middag i moerket menyen var bestemt og laget av vaare vegivenner svenke otto og josefine (karriere som vegitarianere i hele 4uker;)) fikk tilogmed besoek av oeyas herskere, dingoer, ik, skummelt, men litt morsomt.
denne kvelden varte litt lengre og vi ble bedre kjent med hverandre, kosestund har gull i munn.
mens vaare guttervenner fra england skilte seg litt ut fra gruppen og soekte oppmerksomhet oss de gruppene som campe ved siden av. de kom tilbake innimellom og fortale oss hvor goey de hadde det, f.eks de veltet ut en fyr ned fra sin hengekoeye, noe de syntes var hysteriskt morsomt, men fyren reagerte annerledes og syntes slett ikke det var noe goey, saa gutta slo ham ned og stakk. vi andre forsto ikke helt hva som var morsomt ved det og synes det var en stor prestasjon (paa en negativ maate) aa komme opp i en slasskamp paa en "oede" oey. slik var de to.

lake wobby

neste dag sto vi opp, pakket sammen og dro til Lake McKenzie og spiste frokost der. vi plasket rundt i ferskvannet heledagen og dettte var en perfekt maate aa avslutte oppholdet paa en sandoye som har mange faktorer i rettning paradis paa jord.

jeg vil paapeke at jeg vet ikke om dette er et liv for meg, men jeg storkoste meg i loepet av de faa dagene og vil gjerne tilbake, men det holder i smaa doser. gleder meg til aa komme til ufarlige norge hvor det ikke finnes noe som er farlig slik at jeg slipper aa ha skrekken i meg:p

Klemmer fra oppdagelsesreiseren Naomiiiiiiiiiiiiii

Posted by naomiii 01:39 Archived in Australia Comments (0)

brisbane og noosa

sunny

Kaja og meg selv ankom Brisbane tirsdag utmattet etter vaart opphold i Surfers Paradise 1,5time soer. Vi moette stjoerdalingen vegard som fortiden jobber paa ei oey utenfor Brisbane i forbindelse med hans studier innen hoteldrift.
Paa kvelden ble vi hentet av paret vi skulle faa tilbringe noen netter hos, hoenemor norske Solvi og sterke australske politimannen Mic. Det var selvfoelgelig gjennom Kajas kontaker vi var saa heldig aa faa en ren og flott seng med koselige vaerter til. Her fikk vi virkelig vilt ut og bygd opp nye krefter til ferden videre.
Onsdag tok vegard oss med til australia zoo, dyrehagen til den avdoede Steve Irwin.

min bestevenn ellie

kenguruen naomi og vennene hennes ;)

koala kosetid go naomi og kaja

Noosa

fra nasjonalparken i noosa

vi befinner oss naa i noosa ca 2timer nord for brisbane. liker denne lille byen mer og mer for hver dag som gaar jeg:) moett en hel masse flotte mennesker deribladt noen norske jenter, det er slett ikke hverdagskost.

i dag har vi vaert flinke og handletinn sunkost og skal proeve aa kokkelere litt, blir bra (haaper jeg);)

puss puss saa faar du en nuss
naomi

Posted by naomiii 23:19 Archived in Australia Comments (0)

(Entries 11 - 15 of 45) « Page 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 »